Znana stylistka, Joanna Horodyńska o trendach

Stylistka wierzy, że młodzi projektanci są jeszcze w stanie zaskoczyć polski rynek modowy. Warunkiem jest jednak niebanalny pomysł i dobre wykonanie projektów. Ważne jest bowiem to, by proponowane przez nich ubrania były zarówno oryginalne, jak i praktyczne.

To naprawdę musi być coś niewiarygodnego, coś do noszenia, co jest oryginalne i wyróżnia się. Trudno jest stworzyć coś, co będziemy mogli nosić, będzie wygodne w miarę i co spowoduje, że będziemy mieć dreszcze – mówi agencji Newseria Joanna Horodyńska, stylistka.

Zdaniem Horodyńskiej, ci, którzy chcą zaistnieć w branży modowej, nie powinni iść utartymi szlakami i oglądać się na innych, tylko wytyczać własne ścieżki. W modzie cenione są bowiem unikatowe projekty.

Cenię w młodych ludziach to, że czasami oni są jacyś dziwni, tajemniczy, żeby to było dla mnie zaskakujące, a nawet żebym się przez chwilę bała tych osób, żeby coś takiego było w środku. Jestem pewna, że ta osobowość tutaj jest niezwykle ważna, oczywiście talent też, ale też osobowość przede wszystkim – mówi Joanna Horodyńska.

Stylistka wierzy, że w młodych projektantach drzemie duży potencjał. Jedni nie mają jednak odwagi, by zrealizować swoje pomysły, inni nie mają wystarczających środków na rozpoczęcie biznesu.

Czasem można mieć duży talent, a jednak być bardzo zgaszoną osobą, która najlepiej czuje się wyłącznie w czterech ścianach i nic z tego nie wyjdzie, bo my musimy wyjść do ludzi, do świata – mówi Joanna Horodyńska.

Joanna Horodyńska zasiada w jury prestiżowego konkursu dla młodych projektantów – Fashion Designer Awards, autorstwa Joanny Sokołowskiej-Pronobis. Stylistka przyznaje, że oceniając pracę, zwraca szczególną uwagę na konstrukcje i dobre szycie, a także na sposób łączenia tkanin.

Wywiad przeprowadziła Newseria