Zamiast obniżki wielkie zniszczenia
Brytyjska marka Burberry ma zamiar zniszczyć wszystkie niesprzedane w zeszłym roku ubrania oraz akcesoria i perfumy. Wartość tych rzeczy to ok 135 mln złotych. Burberry zastrzega, że nie przeceni produktów, gdyż obniży to elitarność oferty. W ciągu ostatnich pięciu lat marka w ten sposób zniszczyła swoje produkty, których wartość to ok 436 mln zł. Nie wiadomo jeszcze czy zniszczenie polega na spaleniu, ale Burberry zapewnia, że utylizuje swoje produkty jak najzgodnie z naturą. Praktyka ta spotkała się z falą krytyki jednak Burberry tłumaczy: „Nasza strategia ma przyczynić się do tego, że ci, którzy zaopatrzą się w nasze produkty, będą pewni, że te zawsze pozostają luksusowe. Nawet biorąc pod uwagę ponoszone przez nas ryzyko finansowe, nie decydujemy się na obniżanie cen naszych produktów”